Company Profile

 

CAREL jest światowym liderem w zakresie rozwiązań sterowania dla klimatyzacji, chłodnictwa i ogrzewania oraz systemów nawilżania i chłodzenia wyparnego. Nasze produkty projektujemy tak, aby przynosić oszczędności energii i zmniejszać wpływ na środowisko, dzięki połączeniu najbardziej zaawansowanych technologii i usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb, mających na celu optymalizację wydajności urządzeń i systemów. Nasze rozwiązania znajdują zastosowanie w obiektach komercyjnych, przemysłowych i mieszkaniowych. 

Kwestie środowiskowe to nasz biznesowy priorytet

Francesco Nalini, CEO grupy CAREL

 

Twierdzenie firmy, „Driven by the Future”, doskonale podsumowuje model CAREL, stanowiąc punkt wyjścia i ostateczny cel, które razem obejmują proces projektowania, produkcji i marketingu naszych produktów i systemów. Jako innowacyjny partner konsultingowy i technologiczny, CAREL wyprzedza wymagania rynku, proponując energooszczędne rozwiązania o gwarantowanej wysokiej wydajności.
Ciągłe doskonalenie to nasz modus operandi, metoda, która pozwala nam stworzyć standard, który nie będzie ograniczać naszych działań, a następnie pozwoli stopniowo dążyć do osiągania jeszcze wyższego poziomu.

Badania, innowacje i technologia to klucze do naszego sukcesu: od prawie pięćdziesięciu lat potrzeby klienta znajdują się w centrum uwagi dlatego, wszystkie elementy nad którymi pracujemy mają na celu zapewnienie funkcjonalnego i estetycznego zróżnicowania rozwiązań.
 Siła naszej Grupy tkwi w integracji między różnymi obszarami; nasza ogólna wizja, doświadczenie i kompetencje międzysektorowe oznaczają, że możemy przekraczać granice poszczególnych produktów i reprezentować każdego partnera identyfikując dla niego zintegrowane rozwiązania aplikacyjne. 
 

Innowacja jako model biznesowy

Badania i Rozwój leżą w centrum naszych wysiłków. W sumie kwota 7% całkowitej sprzedaży jest inwestowana w Badania i Rozwój, by przewidywać potrzeby klientów i dostarczac zaawansowane rozwiązania. Dodatkowe 3% przeznaczane jest regularnie na inwestycje w technologię procesu produkcyjnego, by zapewnić stałe udoskonalenia i rozwój. CAREL posiada też dwa laboratoria, jedno skupiające się na termodynamice a drugie na procesach nawilżania, które są prawdziwie zawansowanymi placówkami w swoich dziedzinach.
Spośród ponad 2.000 pracowników grupy, 17% to pracownicy działu Badań i Rozwoju, a liczba ta sięga 25% jeśli wziąć pod uwagę projektantów i personel techniczny pracujący w naszej włoskiej siedzibie. Ponadto, 55% naszych pracowników to absolwenci wyższych uczelnie, o średniej wieku 37 lat, co potwierdza nasze ciągłe inwestowanie w zasoby ludzkie, przede wszystkim młodych ludzi, wbrew krajowym i międzynarodowym trendom.
Szkolenia to kolejny obszar, na który przeznaczamy znaczące środki , dotyczący wszystkich działów firmy w celu promowanie rozwoju naszych pracowników, zarówno pod względem umiejętności miękkich jak i kompetencji technicznych.

 

Bezustanna niezawodność

Nasza odpowiedzialność względem klientów znacznie przekracza wartość naszej sprzedaży. Właściwie, nasze komponenty stanowią około 2 do 10% wartości końcowych produktów dla naszych klientów, w zależności od zastosowania.

Ponadto, jako komponenty trudne do uzyskania gdzie indziej, wprowadziliśmy system zabezpieczenia przed katastrofami polegający na prowadzeniu co najmniej dwóch zakładów produkcyjnych dla większości naszych produktów. Oznacza to, że możemy zagwarantować dostawę naszych komponentów nawet w ekstremalnych sytuacjach.

 

 

Przykład naturalnego rozwoju

Założona w 1973, firma CAREL szczyci się dziś całkowitą sprzedażą rzędu 650.2 milinów Euro (o 19.3% więcej niż w 2022). Około 80% sprzedaży to eksport, przez rozległą sieć sprzedażową i wsparcia klienta. W szczególności, prowadzimy działalność w Amerykach (Północnej, Środkowej i Południowej), rejonie Azji i Pacyfiku, Afryce i Europie; posiadamy na wyłączność 38 spółek zależnych i 15 zakładów produkcyjnych, poza parterami i dystrybutorami w kolejnych 75 krajach.

Obsługujemy ponad 4000 klientów, z 6 200 produktami w ciągłej sprzedaży i roczną produkcją sięgającą 7 milionów sztuk.